Gemiddeld gewichtsverlies koolhydraatarm dieet

Gewicht houd ons allen bezig. Iedereen wil wel wat een kilo kwijt. Je hebt niet zin om altijd naar de sportschool te gaan of te sporten. Je kunt het ook anders doen. Door gewicht te verliezen met een gezond dieet. Het koolhydraatarm dieet is zo'n dieet. Hierbij eet je minder koolhydraten, zodat je lichaam na een paar dagen dieet vet gaat verbranden ipv de koolhydraten. Maar hoe snel kun je afvallen wanneer je het koolhydraatarm dieet volgt? En wat is het gemiddeld gewichtsverlies koolhydraatarm dieet?




Wat is het gemiddeld gewichtsverlies van het koolhydraatarm dieet?

Het hangt natuurlijk helemaal van je postuur en je huidige BMI af. Maar wanneer je begint met het koolhydraatarm dieet zul je in de eerste week van koolhydraatarm dieet het meeste afvallen. Gemiddeld val je tussen de 1 – 3 kilo af. In de tweede week val je gemiddeld tussen de de 0.5 – 1,5 kilo per week af. Waneer je 60 kilo bent en 160 zul je natuurlijk minder afvallen, dan wanneer je 1.60 bent en 90 kilo woog. Een groot voordeel van het koolhydraatarm dieet is dat je geen honger hebt tussen de maaltijden door. Dit komt door de gerechten en ingrediënten van het dieet.

Bij elk dieet of eigelijk is het altijd gezond. Om veel water te drinken min. 1,5 liter water per dag om je lichaam door te zuiveren. Zorg er voor dat je een grote of kleine fles mee neemt na je werk en drink deze leeg.

Hoe werkt het gewichtsverlies van het koolhydraatarm dieet?

Uit onderzoek in Boston is aangetoond dat het koolhydraatarm dieet meer tot gewichtsverlies leidt dan een normaal koolhydraatrijk eetpatroon. Volgens het onderzoek bleek dat iemand met dezelfde fysieke inspanning 300 calorieën per dag meer verbrandt dan iemand die bijvoorbeeld een vetarm dieet volgt. Deze extra inspanning hoef je niks voor te doen bij het koolhydraatarm dieet.

Op welke plaatsen in het lichaam richt het gewichtsverlies van het koolhydraatarm dieet?

Met het koolhydraatarm dieet verbrandt je vet met name op volgende plaatsen op je lichaam:

  • je bui
  • billen
  • benen
  • armen
  • nek
  • en andere delen van je lichaam

Hoe is mijn stoelgang tijdens het koolhydraatarm dieet?

Wanneer je met het die koolhydraatarm begint is er een kans dat je last krijgt van een moeilijke stoelgang. Je kan daardoor niet meer elke dag ontlasten of je krijgt last van een harde ontlasting. Je kunt dit tegen gaan door psyliumvezels in te nemen. Psyliumvezels zijn te verkrijgen bij de Kruidvat. Psyliumvezels zorgen ervoor dat je darmen schoongemaakt worden. Je neemt het in met waten of doet het door je ontbijt. Naast psyliumvezels kun je ook lijnzaad nemen om je stoelgang te verbeteren tijdens je dieet.

Wat zijn de voor en nadelen bij het koolhydraatarm dieet?

De voordelen voordelen van het minder koolhydraten eten zijn:

  • Je hebt minder darmklachten, want je darmen hoeven minder hard te werken.
  • Een krijgt een betere bloedsuikerspiegel
  • Je hebt minder honger gevoel tussen de maaltijden door
  • Meer vetverbranding
  • Je zult geen vreetbuien meer hebben
  • Meer energie en zin hebben om te gaan sporten
  • Je verlies / verbrand gemiddeld 0.5 tot 2 kilo per week

Er zijn ook nadelen bij het dieet, dus doe het niet te lang.

  • Naast het dieet mag je niet teveel vetten en eiwitten eten, dit kan slecht zijn voor je nieren
  • Je krijgt minder vitamine C, calcium, vitamine B1 & B2, foliumzuur en voedingsvezels binnen. Neem daarom vitaminepillen die dit tijdens je dieet compenseren

Is het koolhydraatarm dieet moeilijk en krijg ik ook het gemiddeld gewichtsverlies koolhydraatarm bij het dieet?

Je hoeft niet veel te veranderen tijdens het dieet dus het niet moeilijk om je eraan te houden. Je kunt zelf kiezen wat eet per dag. Zolang je maar niet veel koolhydraten eet.

Ontbijt Recepten en voorbeelden van koolhydraatarm dieet

  • Yoghurt magere
  • Gebakken ei / gekookt ei
  • Rookkaas crackers
  • Lijnzaadcrackers
  • Griekse yoghurt

Check naast het gemiddeld gewichtsverlies koolhydraatarm dieet ook: