Gemiddeld gewichtsverlies groene smoothies

Groene smoothies gemixte dranken die bestaan uit fruit en groene groenten. Deze vul je aan met ijs of water. Met groene smoothies kun je gemakkelijk afvallen en het is ook nog een super gezond. Wat is het gemiddeld gewichtsverlies groene smoothies, en hoeveel kilo's val je gemiddeld af per week of maand?




Wat is het gemiddeld gewichtsverlies groene smoothies

Wanneer we kijken naar het gemiddeld gewichtverlies bij het drinken van groene smoothies, hangt het natuurlijk van je huidige gewicht af. Een vrouw van 1.60 van die 100 kilo weegt gaat meer afvallen dan een vrouw die 70 kilo weegt. We gaan bij het gemiddeld verlies van kilo’s uit van een BMI tussen 18,5 en 30. Het gemiddeld gewichtsverlies bij het drinken van groene smoothies is 4,2 kilo per maand  ongeveer 0,6 kilo per week. Dit zijn maar gemiddelden en zijn ook verhalen van mensen die wel 10 kilo of meer per maand hebben verloren. Het belangrijkste is natuurlijk dat je je vetpercentage verlaagt en niet alleen kilo’s verliest. Je wilt met name blijvend buikvet en je buikomtrek verminderen.

Wat is het gemiddeld aantal kilo dat je afvalt met groene smoothies

Het gemiddeld aantal kilo dat je afvalt komt door de groene smoothies. Het bestaat uit groente en fruit met een verhouding van 40% groente en 60% fruit. Het is het handigste om verse groenten te gebruiken ten opzichte van bevroren groenten. Bij het gebruik van verse groenten in je smoothie krijg je veel meer vitaminen en mineralen binnen dan wanneer de groenten kookt.  Je kunt bij het koken van groente 50% van de vitaminewaarde verliezen. Je kunt dus beter groene smoothies eten dan gekookte bloemkool tijdens het avondeten.

Gemiddeld gewichtsverlies groene smoothies per maand

Het gemiddeld aantal kilo’s dat je afvalt met groene smoothies verschilt per persoon. Er zijn mensen die in een maand wel 15 kilo hebben verloren tot mensen die rond een kilo uitkomen. Het hangt natuurlijk van je huidige fitheid en eetpatroon af. Eet je al gezond dan zul je iets minder afvallen dan iemand die elke dag snackt. Het gemiddeld aantal kilo’s dat een persoon die groene smoothies voor een maand drinkt is 4,2 kilo. 

Gemiddeld gewichtsverlies groene smoothies per week

Groene smoothies is een gezonde manier om af te vallen en zorgt niet voor een jojo effect . Zoals je dat wel hebt bij shakes, maar het is geen wondermiddel. Je zult er niet 5 kilo per week mee verliezen. Het gemiddeld aantal kio dat je verliest met de groene smoothie recepten en dieet is 0,6 kilo per week.

Gemiddeld gewichtsverlies groene smoothies mannen en vrouwen

Zit er een verschil tussen het gemiddeld gewichtverlies bij het drinken van de groene smoothies recepten tussen mannen en vrouwen? Er zit een klein verschil tussen mannen en vrouwen die groene smoothies drinken. Mannen vallen over het algemeen net iets meer af dan vrouwen. Maar dit is vrijwel in elk dieet.

Wat zit er precies in Groene smoothies? Hoeveel calorieën en vezels bevat het?

Het grote voordeel van de Groene smoothies en de recepten is dat het weinig calorieën bevat, maar het geeft je wel een vol gevoel. Groene smoothies recepten bevatten veel vezels. Je hebt vezels nodig voor een goede darmwerking en een verzadigd gevoel. Wil je afvallen dan is het belangrijk vezels in je voedingspatroon te hebben. Groente met veel vezels zoals broccoli, rode kool en sperziebonen zijn om te gebruiken in je groene smoothies. Gemiddeld bevat een groene smoohtie ongeveer 200 tot 300 calorieën.

Een groene smoothie bevat veel fruit en groente is erg gezond. Doordat de groente gemixed zijn kan je lichaam de stoffen makkelijk opnemen. De smoohties bevatten bijna geen calorien maar geven wel veel energie en een vol gevoel. Doordat de groene smoothie recepten de belangrijke vitaminen en mineralen bavatten. Personen die niet veel groente of fruit en eten zullen met name een energieboost krijgen.

Nog en bijkomend voordeel is dat groene smoothies je in dagelijkse behoefte van groente en fruit voorziet.

Wat heb je nodig om groene smoothies te kunnen maken

De recepten van groene smoothies maak je net als gewone smoothies in een blender of met een staafmixer. Daarnaast heb je voor een groene smoothie  nodig:

  • Verschillende soorten groenten
  • Fruit
  • Ijs of water
  • Een groene smoothierecept

Let op dat je zoveel mogelijk vers fruit en groente gebruikt. Want deze hebben de meeste vitaminen en minder zout dan uit blik. Probeer te variëren met de groentes en fruit om het aantrekkelijk te houden. Je kunt hiermee spelen wat jij het lekkerste vind. Door het toevoegen van bepaalde fruit word de smoothie zoeter of juist zuurder.

Wat is een voorbeeld van een groene smoothie recept

Heb je zin gekregen in groene smoothies en wil je meer informatie dan is het boek 70 groene smoothies wat voor jou. In het boek staan 70 groene smoothie recepten en tips voor groene smoothies. Hieronder staat een voorbeeld uit het boek van de 70 groene smoothies.

Uit het 70 groene smoothies receptenboek hebben we een recept om te  kunnen beginnen. In het 70 groene smoothies boek zul je veel meer dat dit soort recepten vinden met extra uitleg over de groente en fruit.

  • Handjevol spinazie
  • 1 stengel bleekselderij
  • 1,5 zoete mango
  • Handvol ijs

Wat is de werking van groene smoothies op je lichaan

Wanneer je groene smoothies gaat drinken krijgt je lichaam veel voedingsstoffen binnen. Wanneer je het dagelijk doet reageert je lichaam hierop. Hieronder staan de meeste belangrijke voordelen bij het drinken van de 70 groene smoothie recepten.

  • Je krijgt een stuk meer energie
  • Het is beter voor je weerstand
  • Je krijgt een mooiere huid
  • Je krijg een verbeterde stoelgang
  • Het is goed voor je bloeddruk
  • Groene smoothies zuiveren je lichaam door de zuren
  • Gewicht verliezen zonde

Wat zijn groene smoothies goed voor?

Groene smoothies kunnen naas het afvallen ook helpen bij veel meer dingen zoals:

  • Overgewicht
  • Vermoeidheid
  • Hoge bloeddruk
  • Slaapproblemen
  • Hoofdpijn
  • Acne
  • Obstipatie

Check naast het gemiddeld gewichtsverlies groene smoothies ook: